Wednesday, October 31, 2018

Garnier Ultra Dolce shampoo, la mia personale e onesta recensione / Garnier Ultra Doux shampooing, my personal and honest review




Ciao carissimi lettori,
Oggi ritorno con una recensione di un prodotto che mi ha piacevolmente sorpresa e che uso da diverse settimane con ottimi risultati. Il prodotto è lo shampoo 2 in 1 Ultra Dolce di Garnier con latte di vaniglia e polpa di Papaya. Questo shampoo è indicato per le persone con capelli lunghi. Secondo la descrizione del produttore, questo shampoo districa e addolcisce grazie alle proprietà delicate ella vaniglia e alle virtù rivitalizzante della papaya. La polpa di Papaya è ricca in vitamina A, con naturale effetto anti-invecchiamento e virtù lenitive sul cuoio capelluto.

Reperibilità: supermercati, profumerie, internet e negozi vari
P.A:  12 mesi dal primo utilizzo
Prezzo: da 1,50 a 3€

La mia opinione personale: Prima di tutto, questo shampoo lava molto bene, fa molta schiuma sin dall'inizio, non ho mai avuto bisogno di lavare i capelli due volte come solitamente facevo prima, non lava via il colore dai miei capelli tinti e ha profumo veramente fantastico. Dopo averli asciugati, i capelli sono morbidi, setosi e belli lucenti. Credo che sia importante informarvi del fatto che solitamente ho problemi con il cuoio capelluto che vanno da squame bianche secche alla forfora nei migliori dei casi. Con questo shampoo, il problema della cute si è notevolmente diminuito, il primo e il secondo giorno neanche una traccia, solo dal terzo giorno in poi quando avrei comunque lavato i capelli, il problema si ripresenta in una forma molto ridotta. Non mi aspettavo un simile risultato con un prodotto comprato nei supermercati visto l’Inci che non è uno dei migliori e visto anche il prezzo molto basso. Con un unico prodotto ho risolto 2 problemi, il colore che veniva lavato via da uno shampoo normale e i problemi che ho con il cuoio capelluto. Simili risultati ho avuto con altri shampoo di marchi prestigiosi e a dei prezzi molto più alti. Anche se non apprezzo molto che il terzo ingrediente nella lista sia il silicone, per i risultati che ho notato e tutti gli altri vantaggi, ricomprerò sicuramente questo shampoo in futuro, anzi lo consiglio a tutti quelli che cercano uno shampoo che non lavasse via il colore e che hanno dei problemi di forfora o simili. Vi ringrazio per la visita e per aver letto il mio post e non vedo l’ora di leggere i vostri commenti e conoscere le vostre opinioni.

Questa recensione non è una collaborazione ma la mia onesta condivisione di opinioni e valutazioni in quanto consumatore.



ENGLISH

Dear readers,
Today I return with a review of a product that pleasantly surprised me and that I am using for several weeks now with excellent results. The product is Garnier's Ultra-Sweet 2-in-1 shampoo with vanilla milk and Papaya pulp. This shampoo is suitable for people with long hair. According to the manufacturer's description, this shampoo detangles and softens the hair thanks to the delicate properties of vanilla and the revitalizing virtues of papaya. Papaya's pulp is rich in vitamin A, with a natural anti-aging effect and soothing virtues on the scalp.

Availability: supermarkets, perfumeries, internet and various shops
Validity: 12 months from the first use
Price: ranging from 1.50 to 3 €

My personal opinion: First of all, this shampoo washes very well, it makes a lot of foam from the beginning, I have never needed to wash my hair twice as I used to do before, does not wash the color from my dyed hair and has a really fantastic perfume. After drying, the hair remains soft, silky and shiny. I think it's important to inform you that I usually have problems with scalp ranging from dry white scales to dandruff at best. With this shampoo this problem has greatly decreased, the first and second day not even a trace, only from the third day onwards when I would have washed the hair anyways, the problem recurs in a very reduced form. I did not expect such a result with a product bought in supermarkets because the Inci is not one of the best and also due to the very low price. With a single product I solved 2 problems, the color that was washed away by a normal shampoo and the problems I have with the scalp. Similar results I have had with other shampoos of prestigious brands and at much higher prices. Although I do not really appreciate the fact that the third ingredient on the list is silicone, for the results I have noticed and all the other advantages,  I will definitely buy this shampoo again in future, hence I recommend it to anyone is looking for a shampoo that does not wash away the color and who has dandruff problems or similar. Thank you for visiting and for reading my post and I am curious to read your comments and know your opinions.

This review is not a collaboration but the honest sharing of my opinions and evaluations as a consumer.






I miei capelli belli lucenti dopo settimane di utilizzo
My beautiful and shining hair after weeks of use











Disclaimer:

Questo post non ha scopi commerciali e non incoraggia vendite, denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono solo a scopo informativo. Le opinioni espresse rappresentano la mia esperienza in quanto consumatore.

This post has no commercial purposes and does not encourage sales, names, pictures and eventual links are present only for an informative purpose. The opinions expressed represent my experience as a consumer.

Thursday, October 25, 2018

Cura del seno - recensione Gel Rassodante Seno estratto di caffè verde di Bottega Verde / Bust care - green coffee breast firming gel from Bottega Verde review


Carissimi lettori,
Anche per stavolta il post di oggi riguardo una mia personale recensione di un prodotto cosmetico, una recensione che non è una collaborazione ma la mia onesta testimonianza dopo l’utilizzo di questo prodotto. Avevo sentito parlare molto della linea Caffè Verde di Bottega Verde e appena ho visto il loro Gel Rassodante Seno con estratto di caffè verde  e oli essenziali non ho saputo resistere. Prima di tutto lasciatemi dire che ho acquistato questo prodotto grazie ad un coupon nelle cartoline individuali estive al prezzo di solo 5,99 e dopo averlo provato tutta l’estate e appena mi sono trovata per le mani un’altra cartolina, ho usato un altro coupon per lo stesso motivo. Per quanto riguarda le informazioni disponibili dal produttore questo prodotto è un gel fresco che si assorbe facilmente, ideale per tonificare la cute del seno. Contiene estratto di caffè verde, collagene vegetale derivato dal sesamo, olio di lavanda, olio di arancio amaro, neroli, pino silvestre e ylang ylang. Va applicata una piccola quantità sulla zona interessata massaggiando dal basso verso l’alto fino a completo assorbimento una o due volte al giorno. Come risultato si dovrebbe ottenere una effetto tensore immediato e una pelle più tonificata ed elastica per un scollatura sempre bella. Dalla confezione possiamo leggere che non contiene parabeni, cessori di formaldeide e oli minerali, in più come per tanti atri prodotti Bottega Verde la confezione è realizzata in plastica riciclabile.

La confezione è un tubo molto pratico che contiene 100 ml.

Reperibilità: negozio Bottega Verde, sito Bottega Verde e altri siti online

Il prezzo pieno in negozio è di 14,99 e anche se non è molto alto consiglio sempre di usare i loro sconti ogni volta che avete occasione.

Opinione personale: Prima di tutto la consistenza è più simile ad una crema ce ad un gel e si assorbe abbastanza facilmente. Ho veramente notato una certa freschezza ma per quanto riguarda il profumo sa molto di sapone fatto in casa. Sono sicura che però siete interessati soprattutto ai risultati e devo confessare che il risultato ha superato le mie aspettative. Ho subito notato una pelle più compatta e tonica effetto che si sente al tatto ma si vede anche a occhio libero, infatti mio marito ha apprezzato molto l’uso di questo prodotto. Certo se avete problemi di ptosi non vi aspettate l’effetto di un intervento chirurgico per quello non l’ho otterrete mai con nessun prodotto cosmetico ma per quanto riguarda l’aspetto della pelle quello è stato decisamente migliorato. L’ho ricomprerò ancora in futuro dopo aver finito la seconda confezione anche se non avrò più uno sconto. Dal mio punto di vista questo è un prodotto che merita i suoi soldi.
Vi ringrazio per la visita e per la vostra attenzione e vi aspetto con entusiasmo al prossimo post.


ENGLISH

Dear readers,
Also for this time, the today post concerns my personal review of a cosmetic product, a review that is not a collaboration but my honest testimony after using this product. I had heard a lot about Bottega Verde's Caffè Verde line and as soon as I saw their Breast Firming Gel with green coffee extract and essential oils I could not resist. First of all let me say that I bought this product thanks to a coupon in the individual summer cards at the price of only 5.99 and after having tried it all summer and I found I had another promotion card on my hands, I used another coupon for the same reason. As for the information available from the manufacturer, this product is a fresh gel that is easily absorbed, ideal for toning the skin of the breast. Contains green coffee extract, vegetable collagen derived from sesame, lavender oil, bitter orange oil, neroli, Scots pine and ylang ylang essential oil. A small amount should be applied to the affected area, massaging from bottom to top until completely absorbed once or twice a day. As a result, an immediate tensor effect should be obtained and a more toned and elastic skin for a well-defined bust. From the packaging we can read that it does not contain parabens, releasers of formaldehyde and mineral oils, in addition as for many other Bottega Verde products the packaging is made of recyclable plastic.

The packaging is a very practical tube that contains 100ml.

Availability: Bottega Verde store, Bottega Verde website and other online sites

The full price in the store is 14.99 and although it is not very high I always recommend using their discounts whenever you might get the chance.

Personal opinion: First of all, the consistency is more similar to a cream than to a gel and is absorbed quite easily. I really noticed a certain freshness but as far as the scent is concerned, it reminds me a lot that of homemade soap. I'm sure, however, you are especially interested in the results and I must confess that the result exceeded my expectations. I immediately noticed a more compact and toned skin effect that is felt to the touch but can also be seen with a clear eye, in fact my husband has appreciated the use of this product. Of course if you have problems with ptosis do not expect the effect of surgery because that can't be obtained with any cosmetic product but regarding the appearance of the skin that has been decidedly improved. I will re-buy it again in the future after finishing the second tube even if I won't have more discounts. From my point of view this is a product that deserves its money.
Thank you for your visit and for your attention and I look forward seeing you to the next post.














Disclaimer e premesse / Disclaimer and premises

IT: Questo post non ha scopi commerciali e non incoraggia vendite, denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono solo a scopo informativo. Questo post è di mia completa creazione per quanto riguarda contenuti, foto e idee espresse. Prima di usare qualsiasi parte di questo post siete pregati di contattarmi e nel caso vi abbia ispirato per altre creazioni, chiedo cortesemente di menzionare la fonte.

ENG: This post has no commercial purposes and does not encourage sales, names, pictures and eventual links are present only for an informative purpose. This post is of my entire creation as for contents, photos and expressed ideas. Before using any part of it, you need to contact me and in case it inspired you for other creations, I gently ask you to mention the source.


Sunday, October 21, 2018

Yoins - My favourite shopping online experience




Hello my darlings,
Today I will talk to you again about another collaboration and shopping experience. This time also the site is Yoins, a international clothing and accessories online store. First of all I want to tell you that the time of delivery was very fast, the items arrived and great conditions and I received mails of notifications of the process the entire time. Let me talk to you now about the products chosen by me but first I want to assure you that even if these products were given to me, I wouldn’t hesitate to buy them and form now on Yoins became my favorite online shopping site  when talking about clothing. The first item is this gorgeous and very comfortable bodycon dress. I chose the black color for this dress but it also comes in green and khaki colors. As you ca see it has a casual style but with the right accessories, jewelry, shoes and overcoat it can also became perfect for an elegant evening out, important work reunion or party dress with friends. As you can see it has a deep v neck, long sleeves and an interesting pattern buttons on the front. The most important thing in my opinion is the quality of the textile. In description it is mentioned polyester and spandex but let me assure you that the textile is very soft to the touch and malleable. I had no problems putting it on and as for the size I would like to invite you to read the size chart for every product because are very well done and precise and they are true to your measurements.  I chose a size XL because I have a large bust and it fits very well and is very comfortable to the movements. This dress became my favourite dress for autumn, winter and spring from now on. 












The second product I ordered is this Red Lace-up Front Design Grid Pattern Deep V-NeckBlouse and as you can see it represents perfectly this seasons trend thanks to the colors, plaid pattern and flannel like fabric.  I love the shape of this blouse, very flattering for every body shape and the fabric, very soft to the touch almost like a cotton ball. The description of the item says it is made of polyester and other but it is amazing good to the touch, doesn’t make you sweat and all in all is very comfortable. This blouse has a deep v neck line with a very interesting lace-up design that allows you to set the cleavage accordingly to your body shape, taste or decency, me for instance , because  just as I mentioned before, I have a problem of large bust, I keep half of the lace completely closed creating and interesting shape to it but as you can see it ca also be worn more loose for a sexy and daring look.  This blouse has a casual style and is perfect for work, leisure, a walk in the park, a reunion at the bar with friends and much more. I was thinking of wearing it together with some ripped jeans and an intense zombie make-up for Halloween, it would be perfect, don’t you agree? Just for the other item I advise you to read carefully the measure chart because you can’t go wrong if you read it.









In conclusion I want to say that I am very happy with these products, happier I have ever been with an online shopping experience because of the good quality of the products and their great value for the money. I also want to remember you that in case you are interested in buying something on this site, you can have an extra 15% discount if you use the coupon code BLOG15 before concluding the purchase. Hope you like my post and photos and hope my information will be useful to you. I am looking forward seeing you next time, until then hope you will have a fantastic day and shopping experience I case you are interested. Kisses!




Outfit 1
Trench coat: Yoins
Dress: Yoins
Thights: Calzedonia
Boots: Prima Riga


Outfit 2
Blouse: Yoins
Jeans: Motivi
Boots: Primadonna









Disclaimer:
IT: Questo post è una collaborazione occasionale, i prodotti sono stati regalati ma questo non ha influito sulla mia valutazione. Le denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono anche a scopo informativo.
ENG: This post is an occasional collaboration,the products were given to me but this did not influenced my evaluation. Denominations, pictures and links present in this article serve also for an informative purpose

Saturday, October 13, 2018

Placinta cu pui si ciuperci / Torta salata con pollo e funghi / Chicken and mushrooms pie




Dragi cititori,
Revin in sfarsit cu o postare gastronimica si cum vremea s-a racit putin si putem porni cuptorul, eu va prezint reteta mea pentru o placinta cu pui si ciuperci. Si de aceasta data pentru a otimiza tempistica si pentru viata mea de functionar in fiecare zi si blogger in timpul liber nu imi permite altceva, voi folosi din nou foile de placinta cumparate. Va asigur ca placinta va iesi delicioasa, doar faptul ca soacra mea m-a complimentat pentru ea spunandu-mi ca fac multe placinte delicioase dar aceasta e cea mai buna pe care am facut-o vreodata spune destul. O alta precizare, ceapa congelata pe care o vedeti in imagine nu este cumparata in aceasta stare, este o ceapa biologica pe care am curatat-o, tocat-o si apoi congelat-o pentru viitoarele folosiri, o puteti utiliza atat congelata cat si descongelata.

Ingrediente: 2 foi de placinta de patiserie, 700 gr de piept de pui, 150 gr de ciuperci la conserva stoarse, 200 gr de ceapa tocata fin, 2 galbenusuri de ou, ulei de masline extravirgin, sape, piper si cimbru

Preparare: Incingeti uleiul si adaugati carnea lasand-o sa sfaraie putin, acoperiti-o cu un capac si gatiti-o timp de 15 minute la foc mediu. Adaugati ceapa si ciupercile si gatiti totul fara capac pana cand se absoarbe apa pentru o alta jumatate de ora la foc mediu. In ultimele minute, inainte de a stinge focul adaugati sarea, piperul si cimbrul. Intindeti o foaie de placinta si adaugati compozitia peste cat mai uniform. Intindeti si cealalta foaie de placinta si asezati-o peste compozitie in mod cat mai uniform. Intepati pe alocuri cu o furculita placita si bateti galbenusurie cu care ungeti placinta. Coaceti placinta la 220 grade cu temperatura venind de jos timp de 25 de minute si alte 10 minute cu temperatura venind si de sus si de jos. Serviti placinta cu o bautura racoritoare sau un vin spumant. Pofta buna daca intentionati sa o pregatiti si voi si nu uitati sa exprimati parerile si intrebarile voastre in sectiunea comentarii de mai jos. Va astept cu drag la urmatoarea postare!



ITALIANO

Finalmente torno con un post di gastronomia e visto che il tempo si è raffreddato un po 'e possiamo usare il forno, vi presento la mia ricetta per una torta con pollo e funghi. Anche questa volta per ottimizzare i tempi e anche perché la mia vita da impiegata di ogni giorno, e blogger nel tempo libero, non mi consentono nient'altro, userò di nuovo la pasta sfoglia acquistata in commercio. Vi assicuro che la torta risulterà deliziosa, solo il fatto che mia suocera mi ha fatto i complimenti dicendomi che anche se faccio tante torte salate deliziose, questa è la migliore, credo sia sufficiente. Un'altra precisazione, la cipolla congelata che vedi nella foto non è stata comprata in questo stato, è una cipolla biologica che ho pulito, tritato e poi congelato per un uso futuro, da usare sia congelato che scongelata.

Ingredienti: 2 foglie di pasta sfoglia, 700 gr petto di pollo, 150 gr funghi in scatola sgocciolati, 200 gr cipolla tagliata fine, 2 gialli d’uovo, olio evo, sale, pepe e timo

Preparazione: Riscaldare l'olio e aggiungere la carne, lasciandola soffrigere, coprire con un coperchio e cuocere per 15 minuti a fuoco medio. Aggiungere le cipolle e i funghi e cuocere il tutto senza coperchio finché l'acqua non viene assorbita per un'altra mezz'ora a fuoco medio. Negli ultimi minuti, prima di spegnere il fuoco, aggiungere sale, pepe e timo. Stendere un foglio di pasta sfoglia e aggiungere la composizione in modo uniforme. Stendere l'altro foglio di torta e posizionarlo sopra la composizione nel modo più uniforme possibile. Fate qualche buchino qua e là con la forchetta e sbattere il tuorlo per spalmarlo sulla torta. Cuocere la torta a 220 gradi per 25 minuti con la temperatura che viene dal basso e altri 10 minuti con la temperatura che viene sia dal basso che dall'alto. Servire la torta con una bibita o un vino frizzante. Vi auguro un buon appetito e se intendete prepararla anche voi non dimenticate di lasciare le vostre domande e pareri nella sezione commenti qui sotto. Vi aspetto con affetto al prossimo post!


ENGLISH

Finally I come back with a culinary post and since the weather has cooled down a bit 'and we can use the oven, I present my recipe for a pie with chicken and mushrooms. This time also in order to optimize the process and also because my life of day to day employee, and blogger in my spare time, do not allow me anything else, I will use again the puff pastry bought on the market. I assure you that the pie will come out delicious, just the fact that my mother-in-law gave me the compliments telling me that even if I make so many delicious pies, this is the best, I think said enough about that. Another clarification, the frozen onion that you see in the picture was not bought like that, is an organic onion that I cleaned, chopped and then frozen for future use, to be used both frozen and thawed.

Ingredients: 2 sheets of puff pastry, 700 gr chicken breast, 150 g drained canned mushrooms, 200 g finely chopped onion, 2 egg yolks, extra virgin olive oil, salt, pepper and thyme

Preparation: Heat the oil and add the meat, letting it fry, cover with a lid and cook for 15 minutes over medium heat. Add the onions and mushrooms and cook all without lid until the water is absorbed for another half hour on medium heat. In the last minutes, before closing the cooker, add salt, pepper and thyme. Roll out a sheet of puff pastry and add the composition evenly. Roll out the other sheet of puuf pastry and place it over the composition as evenly as possible. Make a few small holes here and there with a fork and beat the egg yolk to spread it over the pie. Bake the pie at 220 degrees for 25 minutes with the temperature that comes from the bottom and another 10 minutes with the temperature coming both from the bottom and from the top. Serve the pie with a soda or sparkling wine. I wish you a good appetite and if you intend to prepare it, do not forget to leave your questions and opinions in the comments section below. I look forward seeing you to the next post!

























Premesse/ Premises
IT: Questo post è di mia completa creazione per quanto riguarda contenuti, foto e idee espresse. Prima di usare qualsiasi parte di questo post siete pregati di contattarmi e nel caso vi abbia ispirato per altre creazioni, chiedo cortesemente di menzionare la fonte.

Monday, October 8, 2018

Girovagando insieme a Yoins a Firenze / Wandering around with Yoins at Florence



Hello dear readers,
Today I return with a special post, a post where I will talk about travel and I will talk about fashion. The destination of this post was Florence where I spent the weekend to celebrate the anniversary of my wedding. I chose Florence for this moment because Florence is a dream city, a city full of history that has been an important artistic, cultural, political and commercial center, a city that gave birth to the Renaissance and which is considered UNESCO World Heritage Site thanks to all its fabulous monuments. Among these monuments I must mention the Duomo, the Basilica of Santa Croce, the Ponte Vecchio with its fabulous Uffizi and the Palazzo Vecchio. Florence is the city that has given the world people of great importance for Italy and the world in general, people like Dante Alighieri, Giovanni Boccaccio, Leonardo da Vinci who was born just outside Florence and Michelangelo who began his apprenticeship in the gardens of Lorenzo de Medici. It is in Florence that the Italian language was born and it is still Florence that gave the world designers and fashion brands as Gucci, Roberto Cavali, Salvatore Ferragamo, Enrico Coveri and Patrizia Pepe. This is the first time I see and visit Florence and I was really enthusiastic about this eternal city. I am equally enthusiast to talk to you about my choice for the clothing to wear during this brief holiday. For this moment I have chosen garments of a brand that you will surely know, the Yoins online store. In the past I had heard a lot about this store but this is the first time I have the pleasure of wearing their clothes and their style and I want to thank Miss Ada for giving me the opportunity to work with them. First of all I must tell you that even if it is a collaboration I would have chosen to buy these pieces anyways because their style is very chic, elegant and comfortable. I love chiffon, I find it an elegant and very refined fabric and so it was my first choice to wear on my journey in a city as sophisticated and sought after as Florence. This blouse is perfect for the intermediate seasons, such as autumn and spring, so I chose to combine the softness of her chiffon with an equally elegant and comfortable trench coat. As you can see the blouse is very light and the black lace panel gives an aristocratic touch to its look.










Unfortunately, the hot season is now over and to cover and evoid  the cold I chose to wrap myself in the delicacy of this khaki trench coat. The style of this trench coat is light and perfect for a trip, a day of work but also for leisure. The suede aspect and texture of the trench is what I liked most. Thanks to that it is very soft to the touch and lightweight as a feather. 
I must inform you that both the blouse and the trench coat can be easily ironed at a silk or wool temperature. As you can see I have worn these items in a cloudy and rainy day but I did not get cold. You can check the style of my choices in the photos below and if you want to find out more, you can always check the company website with many different choices, not just clothes.















I hope you enjoyed my little incursion to Florence and I hope you enjoyed my choices regarding clothing. Thank you for your visit and do not forget to let me know what you think in the comments below. See you next time!


ITALIANO

Ciao carissimi lettori,
Oggi ritorno con un post speciale, un post in cui vi parlerò di viaggi e vi parlerò di moda. La destinazione di questo post è stata Firenze dove ho trascorso il fine settimana per festeggiare l'anniversario del mio matrimonio. Ho scelto Firenze per questo momento perché Firenze è una città da sogno, una città piena di storia che è stata un importante centro artistico, culturale, politico e commerciale, una città che ha fatto nascere il Rinascimento e che viene considerata patrimonio dell'umanità UNESCO grazie a tutti i suoi favolosi monumenti. Fra questi monumenti devo menzionare Il Duomo, la Basilica di Santa Croce, il Ponte Vecchio con i suoi favolosi Uffizi e il Palazzo Vecchio.  Firenze è la città che ha dato al mondo persone di grande importanza per l'Italia e per il mondo in generale, persone come Dante Alighieri, Giovanni Boccaccio, Leonardo da Vinci che nacque appena fuori Firenze e Michelangelo che inizio il suo apprendistato presso i giardini di Lorenzo de Medici. è a Firenze che nacque la lingua italiana ed è sempre Firenze che ha dato al mondo designer e case di moda come Gucci, Roberto Cavali, Salvatore Ferragamo, Enrico Coveri e Patrizia Pepe. Questa è la prima volta che vedo e visito Firenze e ne sono rimasta veramente entusiasta di questa eterna città. Altrettanto entusiasta sono anche di parlarvi della mia scelta per i vestiti da indossare durante questa piccola vacanza. Per questo momento ho scelto degli indumenti di un marchio che sicuramente conoscerete, il negozio online Yoins. In passato avevo sentito molto parlare di questo negozio ma questa è la prima volta che ho il piacere d'indossare i loro vestiti e il loro stile e voglio ringraziare la signorina Ada per avermi dato la possibilità di collaborare con loro. Prima di tutto devo dirvi che anche se è una collaborazione io avrei comunque scelto di acquistare questi pezzi perché il loro stile molto chic, elegante e confortevole. Io adoro lo chiffon, lo trovo un tessuto elegante e molto raffinato e quindi è stata una mia prima scelta da indossare nel mio viaggio in una città tanto sofisticata e ricercata come Firenze. Questa blusa è perfetta per le stagioni intermedie, come l'autunno e la primavera e quindi ho scelto di abbinare alla morbidezza del suo chiffon un trench altrettanto elegante quanto confortevole. Come potete vedere nelle foto la blusa è molto leggera e la parte ricamata in pizzo da un tocco aristocratico al suo aspetto.
Purtroppo la stagione calda è ormai passata e per coprirmi e ripararmi dal freddo ho scelto di avvolgermi nella delicatezza di questo trench coat khaki. Lo stile di questo trench coat è leggero e perfetto per un viaggio, per una giornata di lavoro ma anche per il tempo libero. L'aspetto camoscio è la cosa che ho apprezzato di più, grazie a questo è molto soffice al tocco e leggero come una piuma.  
Credo che sia importante informarvi che sia la blusa e sia il trench coat si stirano facilmente a temperatura seta o lana. Come potete vedere, ho indossato questi vestiti in una giornata nuvolosa e con pioggia e devo dire che non ho avuto freddo.
Potete controllare lo stile delle mie scelte nelle foto qui sotto e se volete scoprire di più, potete sempre controllare il sito dell'azienda con tantissime scelte diverse, non solo vestiti.
Spero abbiate gradito la mia piccola incursione a Firenze e spero abbiate gradito le mie scelte per quanto riguarda l'abbigliamento. 
Vi ringrazio per la vostra visita e non dimenticate di farmi sapere cosa pensate nei commenti qui sotto. Alla prossima! 





Outfit 1
Blouse: Yoins
Jeans: Motivi
Leather Jacket: Gas
Scarf: Rosegal
Earrings: Twinkledeals


Outfit 2
Trench coat : Yoins
Blouse: Yoins
Jeans: Terranova
Bag: Coccinelle
Boots: Graceland
Scarf: No Name
Cap: Old, No Name





Disclaimer:
IT: Questo post è una collaborazione occasionale, i prodotti sono stati regalati ma questo non ha influito sulla mia valutazione. Le denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono anche a scopo informativo.
ENG: This post is an occasional collaboration,the products were given to me but this did not influenced my evaluation. Denominations, pictures and links present in this article serve also for an informative purpose

Recommended post

Solo cose belle Maggio 2024

Ciao carissimi amici e lettori,  Oggi ritorno con un nuovo post per condividere con voi le cose belle del mese di maggio. La maggior parte d...