Saturday, June 27, 2020

Solo cose belle mese di giugno / Only beautiful things month of June




IT: Ciao carissimi amici,
Oggi è un altro appuntamento della rubrica mensile “Solo Cose Belle” ideata e iniziata da Fiore di Collina. Oggi purtroppo sono anche arrivata alla conclusione che rischio di diventare ripetitiva perché sono comunque un essere abitudinario, mi piacciono sempre le stesse cose, faccio quasi sempre le stesse cose, compro le stesse cose e quindi rischio di annoiare il mio lettore. Ecco perché ho deciso di non parlarvi di tutte le cose belle di questo mese ma solo delle cose belle e inedite, che succedono per la prima volta o che non sono successe da parecchio tempo. Una delle cose che infatti non facevo da tanto per via dell’epidemia era uscire di casa e visitare luoghi bellissimi. Ecco quindi che questo mese fra una pioggia e l’altra siamo riusciti anche a fare due scappatelle sul lago d’Iseo e sul lago Como. Lago d’Iseo era tanto che non lo vedevamo e quindi per rinfrescarci la memoria abbiamo scelto di girarlo in macchina alternando anche delle belle passeggiate sulle promenade delle sue città ma per quanto riguarda il lago Como, avevamo in mente di goderci il lago e siamo andati dritti, dritti a Colico e distesi sull’erba ne abbiamo approfittato per leggere, parlare, goderci il paesaggio e sentirci in connessione con la natura.
ENG: Hello dear friends,
Today is another appointment with the monthly column "Only Beautiful Things" created and started by Fiore di Collina. Unfortunately, today I have also come to the conclusion that I risk becoming repetitive because I am still a habitual being, I always like the same things, I almost always do the same things, I buy the same things and therefore I risk boring my readers. That's why I decided not to tell you about all the beautiful things of this month but only about the beautiful and new things that happen for the first time or that haven't happened for a long time. One of the things that I hadn't done for a long time because of the epidemic was to leave the house and visit beautiful places. So this month between rains we also managed to make two escapades on Lake Iseo and Lake Como. Lake Iseo was so long that we did not see it and therefore to refresh our memory we chose to see it driving and also alternating beautiful walks on the promenades of its cities but as regards Lake Como, we had in mind to enjoy the lake and we went straight, straight to Colico and lying on the grass we took the opportunity to read, speak, enjoy the landscape and feel connected to nature.
 Lago Iseo / Lake Iseo



Lago di Como / Lake Como



IT: Una cosa decisamente nuova e bella invece è la mia nuova macchina fotografica che abbiamo comprato questo mese e pagheremo a rate, la piccola, snella, leggera, precisa e velocissima Canon SX730HS. Non dico altro perché poi sembrerà un post sponsorizzato e non lo è (mi sarebbe piaciuto però), ma vi farò vedere alcune foto scattate usandola. Le foto sono poche perché è un acquisto molto recente e non abbiamo ancora avuto occasione di metterla alla prova ma come già mi conoscete, io amo fare foto e quindi non tarderò ad utilizzarla con furore. Non mi posso lamentare del mio cellulare che di foto ne ha fatto tante e le ha fatte anche molto bene però un tocco più professionale mi serviva :D Un'altra cosa inedita e decisamente bella è che questo mese mi sono fatta tagliare i capelli da un professionista. Potete vedere questo taglio nella foto in cui faccio vedere anche la mia nuova macchina fotografica però non sono stato ispirata a fotografarla subito con la piega fatta dalla parrucchiera e quindi la potete vedere solo giorni più tardi, dopo aver lavato i capelli e creato la mia ormai solita piega con il foulard. 
ENG: A decidedly new and beautiful thing is my new camera that we bought this month and will pay in installments, the small, slender, light, precise and very fast Canon SX730HS. I do not say more because then it will seem a sponsored post and it is not (I would have liked it though), but I will show you some photos taken using it. The photos are few because it is a very recent purchase and we have not yet had the opportunity to test it but as you already know me, I love taking photos and therefore I will not wait much in using it with fury. I can't complain about my cell phone, which took many photos and made them very well too, however, I needed a more professional touch: D Another unusual and decidedly beautiful thing is that this month I had my hair cut by a professional. You can see this cut in the photo where I also show my new camera, however I was not inspired to photograph it immediately with the hairstyle made by the hairdresser and therefore you can see it only days later, after washing my hair and creating my now usual style using a scarf.

IT: Con questo concludo il post di oggi e se vi va di restare aggiornati anche con le cose belle ma solite e non tanto inedite della mia vita, v’invito a seguirmi su Instagram o su Facebook.
Con questo post partecipo all’iniziativa SOLO COSE BELLE che Fioredicollina ha ideato sul suo blog CASALINGA PER CASO.
ENG: With this I conclude today's post and if you want to stay updated with the beautiful but usual and not so innovating things in my life, I invite you to follow me on Instagram or on Facebook.
With this post I participate in the SOLO COSE BELLE initiative that Fioredicollina has created on his blog CASALINGA PER CASO.


#solocosebelle









IT: Questo post non ha scopi commerciali e non incoraggia vendite, denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono solo a scopo informativo. Questo post è di mia completa creazione per quanto riguarda contenuti, foto e idee espresse. Nel caso doveste usare una o più parti di esso, vi chiedo cortesemente di menzionare la fonte.
ENG: This post has no commercial purposes and does not encourage sales, names, pictures and eventual links are present only for an informative purpose. This post is of my entire creation as for contents, photos and expressed ideas. In case you want to use one or more parts of it, I gently ask you to mention the source.

Monday, June 22, 2020

Una bellissima scoperta letteraria


Ciao carissimi amici,
Come avevo annunciato nel post solo cose belle del mese di maggio, il mese scorso avevo fatto la scoperta di un bellissimo libro che consiglio a tutti, genitori e non genitori, per una più approfondita comprensione delle diverse sfumature della vita. Come vi ricorderete già, questo libro mi ha profondamente commossa e non vorrei aspettare per condividere con voi le mie impressioni. Il libro si chiama “Cara Lilli” ed è il diario di una mamma di due monelli con disturbo dello spettro autistico di Maristella Bocciero. Come avrete sicuramente capito dal titolo, questo libro è un diario che racconta le esperienze di una madre di due bambini che hanno questo disturbo ed è disponibile in formato e-book. Prima di tutto vorrei dire che questo è più di un diario, è molto simile al genere epistolare e descrive in un modo conciso ma allo stesso tempo ricercato quello che Maristella ha affrontato dal 2012 fino ad oggi in quanto madre di due bambini speciali. La narrazione è fluida e scorrevole, a tratti informativa, a tratti commovente ma più di ogni altra cosa, questo libro racchiude nelle sue pagine un’esperienza di vita che si legge tutto d’un fiato. Il diario non racconta solo le esperienze di questa madre ma anche quelle dei suoi figli ed è molto importante anche per capire l’evoluzione e la dinamica di questo disturbo. Confesso che anche se ho una laurea in psicologia, all’università non ho avuto molto a che fare con bambini con questo disturbo, durante i miei periodi di tirocinio ho incontrato solo bambini con sindrome di Down, un disturbo diverso e con altre sfumature, ed è anche per questo che ho letto questo libro anche da un punto di vista terapeutico. Mi ha fatto piacere leggere come la Monella abbia sopraffatto i suoi disagi nel movimento, diventando una brava nuotatrice o come il Monello abbia sopraffatto le difficoltà che le hanno ostacolato il linguaggio arrivando perfino a cantare in inglese.
Vorrei congratularmi con Maristella per aver avuto il coraggio di scrivere questo libro, per aver avuto il coraggio di parlare della sua tristezza, della sua ansia, della sua disperazione, ma anche della gioia e delle soddisfazioni per ogni piccolo traguardo raggiunto dai suoi figli. Questo libro potrebbe cambiare il modo in cui i genitori affrontano l’autismo e quindi potrebbe anche cambiare il mondo. Se tutti i genitori trovassero il coraggio per spronare i figli verso la normalità, verso l’integrazione, se tutti i genitori cercassero di dare ai loro figli le possibilità e le opportunità per superare i loro limiti, il mondo non potrà più ignorare, sottovalutare e limitare le cure necessarie e le cure letteralmente dovute ai ragazzi con un disturbo pervasivo dello sviluppo.
Mi auguro che questo libro diventi un successone e che venga tradotto in tante lingue perché potrebbe aiutare tantissimi genitori che a loro volta potrebbero aiutare tantissimi bambini.

***


ENGLISH

Hello my dearest friends,
As I had announced in the post "only beautiful things" of May, last month I had made the discovery of a beautiful book that I recommend to everyone, parents and non-parents, for a deeper understanding of the different nuances of life. As you will already remember, this book has deeply touched me and I would not wait to share my impressions with you. The book is called "Cara Lilli" and is the diary of a mother of two little children with an autism spectrum disorder by Maristella Bocciero. As you may have understood from the title, this book is a diary that tells the experiences of a mother of two children who have this disorder and is available in e-book format. First of all I would like to say that this is more than a diary, it is very similar to the epistolary genre and describes in a concise but at the same time refined way what Maristella has faced from 2012 until today as mother of two special children. The narrative is fluid and flowing, at times informative, at times emotional but more than anything else, this book contains in its pages a life experience that can be read in one breath. 
The diary doesn't talk only about the experiences of this mother but also of those of her children and it is also very important to understand the evolution and dynamics of this disorder. I confess that although I have a degree in psychology, at university I have not had much to do with children with this disorder, during my internships I have only met children with Down syndrome, a different disorder and with other nuances, and that's also why I read this book also from a therapeutic point of view. I was pleased to read how Monella overpowered her discomforts in movement, becoming a good swimmer or how Monello overpowered the difficulties that hindered his language, even going so far as singing in English.
I would like to congratulate Maristella for having had the courage to write this book, for having had the courage to speak of her sadness, her anxiety, her despair, but also about the joy and satisfaction for each small goal reached by her children. This book could change the way parents deal with autism and therefore it could also change the world. If all parents found the courage to urge their children towards normalcy, towards integration, if all parents tried to give their children the possibilities and opportunities to overcome their limits, the world will no longer be able to ignore, underestimate and limit the necessary treatments and the therapies literally due to children with a pervasive developmental disorder.
I hope that this book will become a hit and that it will be translated into many languages because it could help many parents who in turn could help many children.






Per altre informazioni vi lascio QUI il link del blog di Maristella e QUI anche il link del suo profilo Instagram.

For more informations I will also leave HERE the link to Maristella's blog and HERE, the link for her instagram profile. 







IT: Questo post non ha scopi commerciali e non incoraggia vendite, denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono solo a scopo informativo. Questo post è di mia completa creazione per quanto riguarda contenuti, foto e idee espresse. Prima di usare qualsiasi parte di questo post siete pregati di contattarmi e nel caso vi abbia ispirato per altre creazioni, chiedo cortesemente di menzionare la fonte.
ENG: This post has no commercial purposes and does not encourage sales, names, pictures and eventual links are present only for an informative purpose. This post is of my entire creation as for contents, photos and expressed ideas. Before using any part of it, you need to contact me and in case it inspired you for other creations, I gently ask you to mention the source.

Tuesday, June 16, 2020

Newchic summer sale 2020

Hello dear readers,
How are you doing? How are you coping with the period after lockdown? For me is still a transitional period because even if I have more freedom and can do much more things, I still prefer to be cautious and do things gradually. The virus is still out there and it only waits for us to huddle in order to strike again. This is why for example I still prefer to do shopping like I did while in lockdown, online that is! As long as we know our needs, our measuments, check out stores thoroughly, it is possible to buy online almost everything, from clothing, to cosmetics, electronics, footwear, books and pretty much all that our heart desires. And we can also benefit from sales, discounts if we just look around some more che check different brands and stores. 
While browsing different stores online, I came across the Newchic summer sale proposals and thought I might share some ideas with you. For example I really need some sandals because since I wasn't sure when this lockdown would have ended, I waited on buying them. The beautiful lace up gladiator sandals really caught my attention and thought my readers would also like checking them out. Those sandals must be great when when it's very hot outside and for the more cool evenings these daisy flat shoes can be a fantastic alternative, don't you think? 




Browsing some more I found lots of fabulous items and made some perfect combinations in my head like for these graffiti printed pants that would look so stylish with the flat shoes we have seen before. I love light fabrics that alow me to stay fresh and move easily without giving up on looking chic and this is why these pants cought my eye. What do you think?



I have been thinking only about me and other people of same gender until now but it is only right to think about the men in our lives, our partners, husbands, sons, fathers because they have also seen hard times during this lockdown. I don't know about the men in your life but my husband really needs an usb hair trimmer to adjust the disaster that his wife and a broken electric hair clipper did to his hair in this period 😅 



And while I was still on this website I noticed some gorgeous mens floreal t-shirts perfect for hidding the tummy that eating lots of home cooked meals caused during this lockdown. Seriously now, these t-shirts look very trendy and cool for this summer and that is the main reason why I noticed them 😏 



I shared with you only some of the things I noticed but trust me, there are much more flash deals products that you can check out at the newchic summer pre-order sale.
I noticed that Newchic summer sale time was divided into:
Pre-sale: 6th July - 13th July
Crazy Shopping: 13th July - 18th July
Thank and Reward: 20th July - 27th July

That was all my dears, don't forget to let me know if you are also prefring online shopping for the time and what you think about my discoveries and my choices. Hugs and kisses! 











Disclaimer:
Questo post è una collaborazione occasionale. Le denominazioni, immagini ed eventuali link presenti sono anche a scopo informativo.
This post is an occasional collaboration. Denominations, pictures and links present in this article serve also for an informative purpose.

Thursday, June 11, 2020

Quello che conta davvero / What really matters



Ciao carissimi lettori,
Confesso che ho meditato a lungo su questo post, se scriverlo, se pubblicarlo, come sarebbe stato ricevuto, ecc. Mi sono fatto mille domande e perché non dirlo, mille seghe mentali, il che non per forza significa che erano immotivati. Non ricordo di preciso se era nel fine settimana o settimana scorsa che avevo trovato e condiviso su Facebook, un film realizzato dalla BBC sull'ospedale di Lodi e parzialmente anche Codogno, che ha visto la situazione presente in questo ospedale e come il personale sanitario stesse affrontando l'emergenza Covid a distanza di diversi mesi dall'esordio. Io lavoro in questo ospedale e conosco almeno di alcune persone presenti in questo filmino e quindi se vogliamo vedere il mio parere di parte, possiamo farlo ma proprio per lo stesso motivo, vi chiedo anche di considerare il fatto che conosco molto bene la situazione e quello che stanno vivendo quelle persone. Io ho il massimo rispetto per tutti questi medici, tecnici, infermieri e operatori sanitari che hanno dato il meglio e hanno fatto tutto quello che stava nelle loro possibilità per curare le persone che arrivano dentro l'ospedale e tenere in sicurezza quelle che stanno al di fuori, compresi i loro famigliari. 
La mia titubanza era motivata dal fatto che si tratta di sempre dal mio posto di lavoro, dal fatto che i commenti su YouTube non erano polemici ma di più, dal fatto che una volta diminuito l'allarmismo la gente è dimenticata del sacrificio di queste persone e di tante, tante altre cose. Ho lasciato diversi commenti su YouTube, spiegando a chi che notavano certe "falle" nella preparazione del personale che il processo era lunghissimo, che il personale doveva disinfettarsi prima di indossare ogni pezzo dell'equipaggiamento, che dovevano usare anche due paia di guanti, ecc , quando il film è stato editato dal film e quindi non era una mancanza del personale, bensì una mancanza della BBC.
Confesso che quei commenti aggressivi, beffardi, arroganti e insensibili mi hanno fatto arrabbiare parecchio. Non mi hanno fatto arrabbiare perché riguardavano persone che conosco ma perché insultavano, sminuivano e prendevano in giro il lavoro e la pubblicazione di alcune delle persone che hanno lavorato duro in questo periodo, che ci sono curati al meglio delle loro possibilità con il rischio di ammalarsi e che hanno messo le loro famiglie sul secondo piano per servire la cittadinanza, cose non da tutti, anzi, oso dire, cose da pochi. Con questo, io vorrei ringraziare tutto il personale sanitario, di tutto il paese e di tutti i paesi colpiti, per il loro lavoro e per la loro fatica nel curare e nel mantenere sani tutti noi! 
Notare e soprattutto non dimenticare tutto questo, è quello che conta davvero per tutti coloro che hanno lavorato in questo difficile periodo. 
Un grazie di cuore da parte di una impiegatuccia che per niente include se stessa fra di voi, che fa un lavoro per niente meritevole quanto il vostro e che per di più, è anche rimasta una casa e un bel po 'di tempo durante questa crisi. 
Dopo aver detto tutto questo, vorrei farvi vedere il film di qui sto parlando. 




ENGLISH

I confess that I have meditate  greatly about this post, whether to write it, whether to publish it, how it would have been received, etc. I asked myself a thousand questions and why not say it, have made myself a thousand worries, which does not necessarily mean that they were unmotivated. I do not remember exactly if it was over the weekend or last week that I had found and shared on facebook, a film made by the BBC on the hospital of Lodi and partially also Codogno, which showed the situation in this hospital and how the healthcare personnel was facing the Covid emergency several months after its debut. I work in this hospital and I know by sight at least some of the people present in this video and therefore if you might consider my opinion biased, you can do that, but for the same reason, I also ask you to consider the fact that I know the situation very well and what those people are experiencing. I have the utmost respect for all these doctors, technicians, nurses and health workers who have given their best and have done everything they could to treat the people who arrived inside the hospital and keep at safe those who are outside, including their family members. 

My hesitation was motivated by the fact that it was still my workplace, by the fact that the comments on youtube were not controversial but more, by the fact that once the alarmism diminished, people forgot about the sacrifice of these people and many, many other things. I left several comments on youtube, explaining to those who noticed certain "flaws" in the preparation of the staff that the process was very long, that the staff had to disinfect themselves before wearing each piece of equipment, that they also had to wear two pairs of gloves, etc. , facts that were cut at the editing when the film was processed and therefore it was not a lack of the staff, but a lack of the BBC. 

With this, I would like to thank all the health personnel, from all over the country and from all the affected countries, for their work and for their effort in caring for and keeping us healthy! 

A heartfelt thanks from an office employee who in no way includes herself among you, who does a job not as worthy as yours and who, moreover, also stayed at home for quite some time during this crisis. After having said all this, I would like to show you the film I'm talking about here.


Tuesday, June 2, 2020

Cura viso con veleno di vipera / Viper Poison face care




Ciao carissimi lettori,
Non credo ci sia un momento migliore per parlare dei prodotti made in Italy, di adesso e in questo caso parlerò dei prodotti cosmetici. Come ben sappiate, sono una patita delle maschere in tessuto e ne uso una alla settimana più o meno. Confesso che spesso orino maschere online, a volte anche dall'estero a prezzi molto vantaggiosi, ma vista la situazione, comprare all'estero in questo periodo è un po’ difficile per non parlare del fatto che questo è un ottimo momento per appoggiare l’economia del paese in cui viviamo. Perciò mi fa ancora più piacere parlarvi oggi della maschera HYDROGEL FILLER EFFECT VELENO DI VIPERA lifting intensivo del marchio ACTY MASK. L’innovazione di questo prodotto è il formato hydrogel, un formato anatomico, che non gocciola e non necessita risciacquo.

Informazioni dal produttore: questo è un prodotto innovativo per un trattamento decongestionante filler che grazie alla tecnologia Dermo Science Cryo Effect, maschera in tessuto realizzata in tre strati, uno strato traspirante, uno strato in tessuto e per ultimo, lo strato hydrogel, dona tono e idratazione al viso e al contorno occhi. Grazie ai tre principi attivi molto importanti, il veleno di vipera, in grado di prevenire le rughe e attenuare quelle già esistenti, l’acido ialuronico in tre diversi pesi molecolari in grado di preservare l’elasticità della pelle e la vitamina E con un importante ruolo antiossidante, questa maschera promette un effetto lifting intensivo. L’effetto filler è potenziato anche dal collagene che mantiene la pelle giovane e compatta.

Modalità d’uso: Togliere la maschera dalla confezione e staccare la pellicola protettiva facendo attenzione a non intaccare il gel. Applicare con attenzione i due lati della maschera su un viso deterso e pulito accuratamente premendo leggermente per farla aderire completamente al viso. Attendere fra i 15 e 25 minuti poi rimuovere delicatamente. Per un maggior effetto rinfrescante, conservare la maschera in frigo per 10 – 15 minuti prima dell’applicazione.

Packaging: pratico involucro in plastica contenente una maschera monouso appoggiata su un foglio trasparente

Consistenza / Formato: maschera composta da due pezzi per il lato superiore e quello inferiore del viso

Prezzo: tra 1,99 e 3,50€ in base a sconti, promozioni e reperibilità

Reperibilità: negozi Lilla Pois, Penny, altri negozi per l’igiene e cura della persona, internet

INCI: 


PRODOTTO TESTATO DERMATOLOGICAMENTE

Valutazione personale: Inizio dicendovi subito che ho amato questa maschera dalla prima applicazione. L’ho comprata diverse altre volte e ogni volta sono stata più che soddisfatta. Il formato in due pezzi aiuta moltissimo l’applicazione e il fatto che la maschera non gocciola rende questo momento ancora più piacevole. La maschera aderisce perfettamente ma è necessario fare attenzione a non toccare la parte con il gel per non rovinarla. La sensazione durante l’applicazione è molto piacevole, specialmente se prima la maschera è stata conservata nel frigo. Durante l’applicazione ho notato un importante effetto tensore sulla mia pelle. A differenza delle altre maschere in tessuto che abbondano in essenza, non consiglio aspettare che il tessuto si secchi completamente a meno che non si desideri anche un effetto peeling. 
Dopo l’applicazione la pelle rimane levigata, compatta, uniforme sia nel colore che nella texture, morbida, soffice e idratata. Anche se noto il profumo nella lista degli ingredienti, io non ho avvertito alcun aroma tranne un leggero e appena percepibile sentore di pulito e fresco. 
Mi piace molto anche la lista degli ingredienti, più è corta, meglio è e come avete sicuramente notato abbiamo estratti di ingredienti pregiati fra le prime righe, come estratto di ginko biloba, castagno d’India, collagene, acido ialuronico e il veleno di vipera (dipeptide diaminobutyroyl benzylamide diacetate). 
Servirebbe magari un formato solo un po’ più grande, io ho un viso piccolo e avrei preferito avere qualche centimetro in più. Viste le dimensioni, non credo possa essere utilizzata da uomini. Mi ritengo completamente soddisfatta dal risultato, dal fatto che è un cosmetico prodotto in Italia e soprattutto dal rapporto qualità – prezzo. Ho comprato diverse volte questo prodotto e sicuramente lo acquisterò di nuovo anche in futuro.

Avvertenze: non indicato alle persone sotto 12 anni, non applicare in caso di pelle irritata o infiammata, in caso di contatto con gli occhi, lavare abbondantemente con acqua.

PRO: ottimo effetto levigante, l’uso costante migliora le rughe, formato molto pratico, facile applicazione, buon INCI, buon rapporto qualità – prezzo, buona reperibilità in Italia.

CONTRO: sarebbe utile un formato più grande

Conclusione: Ottimo prodotto per coloro che cercano un effetto lifting a casa propria e senza spendere troppo e anche per coloro che cercano un buon prodotto per la cura del viso. 



ENGLISH

Hello dear readers,
I don't think there is a better time to talk about Made in Italy products than now and in this case I will talk about cosmetic products. As you know, I am a fan of sheet masks and I use one a week more or less. I confess that I often order them online, sometimes even from abroad at very advantageous prices, but given the situation, buying abroad in this period is a bit difficult not to mention the fact that this is an excellent time to support the economy of the country in which we live. So I am even more pleased to talk to you today about the HYDROGEL FILLER EFFECT VIPER POISON mask intensive lifting of the ACTY MASK brand. The innovation of this product is the hydrogel format, an anatomical format that does not drip and does not require rinsing.

Information from the manufacturer: this is an innovative product for a filler decongestant treatment which, thanks to the Dermo Science Cryo Effect technology, sheet mask made of three layers, a breathable layer, a fabric layer and lastly, the hydrogel layer, gives tone and moisturizing to the face and eye area. Thanks to the three very important active ingredients, viper poison, which can prevent wrinkles and reduce existing ones, hyaluronic acid in three different molecular weights capable of preserving skin elasticity and vitamin E with an important antioxidant role, this mask promises an intensive lifting effect. The filler effect is also enhanced by collagen which keeps the skin young and compact.

Method of use: Remove the mask from the packaging and remove the protective film, taking care not to touch the gel. Carefully apply the two sides of the mask on a carefully cleansed face pressing lightly to make it adhere completely to the face. Wait between 15 and 25 minutes then remove gently. For a greater refreshing effect, keep the mask in the fridge for 10 - 15 minutes before application.

Packaging: practical plastic wrap containing a disposable mask resting on a transparent sheet

Consistency / Format: two-piece mask for the top and bottom part of the face

Price: between € 1.99 and € 3.50 based on discounts, promotions and buying method

Availability: Lilla Pois, Penny stores, other personal hygiene and care stores, internet

INCI: 


DERMATOLOGICALLY TESTED PRODUCT

Personal evaluation: I'll start by telling you right away that I loved this mask from the first application. I bought it several times and every time I was more than satisfied
The two-piece format greatly helps the application and the fact that the mask does not drip makes this moment even more pleasant. The mask adheres perfectly but it is necessary to be careful not to touch the part with the gel in order not to ruin it. The sensation during application is very pleasant, especially if the mask was kept first in the fridge. During the application I noticed an important tightening effect on my skin. Unlike the other fabric masks that abound in essence, I do not recommend waiting for the fabric to dry completely unless you also want a peeling effect. 
After application, the skin remains smooth, compact, uniform in both color and texture, tender, soft and hydrated. Although I notice the perfume in the list of ingredients, I have not noticed any aroma except for a light and barely perceptible hint of cleaness and freshness. 
I also really like the list of ingredients, the shorter it is, the better it is and as you have certainly noticed we have extracts of precious ingredients in the first few lines, such as ginko biloba extract, chestnut of India, collagen, hyaluronic acid and viper poison (dipeptide diaminobutyroyl benzylamide diacetate). 
Maybe a size just a little bigger would be needed, I have a small face and I would have preferred to have a few centimeters more. Given the size, I don't think I can be used by males. 
I am completely satisfied with the result, the fact that it is a cosmetic produced in Italy and above all, the quality - price ratio. I have bought this product several times and will certainly buy it again in the future.

Warnings: not suitable for people under 12 years, do not apply in case of irritated or inflamed skin, in case of contact with eyes, wash with plenty of water.

PRO: excellent smoothing effect, constant use improves wrinkles, very practical format, easy application, good INCI, good value for money, good availability in Italy.

CONS: A larger format would be useful

Conclusion: Excellent product for those looking for a lifting effect at home and without spending too much and also for those looking for a good face care product.












Questo post riflette solo la mia opinione in quanto consumatore, non rappresenta una collaborazione non è in alcun modo sponsorizzato
This post reflects only my esperience as a consumer, it is not a collaboration and is in no way sponsored.

Recommended post

Solo cose belle Maggio 2024

Ciao carissimi amici e lettori,  Oggi ritorno con un nuovo post per condividere con voi le cose belle del mese di maggio. La maggior parte d...